درمان انواع فتق واژن

مهر ۱۷, ۱۳۹۷

درمان انواع فتق واژن

به طور کلی، قابل اطمینان ترین روش درمانی و تشخیص قطعی هر نوع پرولاپس  و فتق واژن  شامل  دریافت و ارزیابی سابقه  پزشکی و معاینه فیزیکی کامل است.

روند درمان با بررسی بخش های مختلف واژن به طور جداگانه و برای تعیین نوع و میزان فتق است که توسط پزشک متخصص انجام شده و بر همین اساس نوع درمان و مناسب ترین آن ها ارائه می شود.

معاینه فتق واژن :

در طول معاینه فیزیکی، از زن می خواهند تا نشسته و در یک موقعیت خاص فشار ایجاد کند تا بافت  پرولاپس آشکار و بررسی شود.

برخی از انواع فتق واژن مانند cystocele یا rectocele در طی معاینه فیزیکی آسان تر قابل شناسایی هستند.

علائم فتق واژن :

علائم فتق واژن در هر زنی ممکن است متفاوت باشد و به همین دلیل بهتر است برای تشخیص به پزشک مراجعه شود.

فتق واژن به ندرت می تواند وضعیت تهدید کننده و خطرناکی باشد.

با این حال، بیشتر فتق ها به تدریج تشدید می شوند و تنها با روش جراحی درون واژینال درمان می شوند.

بنابراین، مراقبت های پزشکی برای ارزیابی و پیشگیری از علائم و عوارض ناشی از ضعف بافت ها و عضلات اطراف مهبل (واژن) توصیه  می شود.

بیشتر فتق های واژینال به تدریج  و در طول زمان بدتر می شود و نوع درمان مناسب برای درمان فتق  واژینال بستگی به عوامل مختلفی مانند علت و شدت فتق، سن، وضعیت کلی پزشکی و میل زن به تولد فرزند در آینده، دارد.

گزینه های غیر جراحی ممکن است در برخی موارد خفیف و همچنین در مواردی که زن نمی تواند به دلائل پزشکی تحت عمل جراحی قرار گرفته و یا خطر عوارض جراحی برای آن ها بالا است ،  صورت می گیرد.

عمل جراحی فتق واژن :

عمل جراحی در اکثر مواقع موثرترین درمان فتق واژن بوده و بدون عوارض خاصی فرد رو به بهبودی می رود.

بسیاری از زنان مبتلا به فتق واژن ممکن است از درمان جایگزین استروژن استفاده کنند.

استروژن به تقویت و حفظ عضلات در ناحیه واژن  کمک می کند. در هورمون درمانی فتق واژن مانند هر بیماری دیگری، به منظور کاهش علائم و خطرات درمان استروژن، بیمار باید از قبل کاملا معاینه شود.

ارسال شده در بيماريهاي زنان, مقالات توسط دکتر الهه امیری | Tags: ,

نوزده − هفده =